Visar inlägg med etikett undrar om jag kommer att självantända under träningen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett undrar om jag kommer att självantända under träningen. Visa alla inlägg

torsdag 16 februari 2012

När vi ändå är inne på det där med latin

Den här killen, Jonas Hellström, ger oss en snabbkurs i latin.

Cogito ergo hum! Jag tänker, alltså har jag ett hum om det mesta.
Cogito ergo dum! Jag tänker, men jag är för korkad för att begripa något.
Cogito ergo stum! Jag tänker, men finner inga ord för vad jag vill ha sagt.
Cogito ergo skum! Jag misstänker.
Cogito ergo flum! Jag mediterar.
Cogito ergo BOM! Jag tänker, så det knakar.

Nu ska jag gå och träna så att jag blir av med både ilska och frustration. Så här arg har jag nog inte varit sedan..? Nä, jag har nog ALDRIG varit så här arg i hela mitt liv faktiskt. Och det är ju skönt att ha sluppit ilska, men stackars Sus, som ska träna med mig strax. Nä det är så klart inte henne jag är arg på, men hon får äran att lyssna på min ilska.