Visar inlägg med etikett till efterätt blir det glass med krossad choklad. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett till efterätt blir det glass med krossad choklad. Visa alla inlägg

söndag 7 november 2010

Mössa

Tog klokt nog på mig mössa när jag gick på promenad. Känner ändå av lite öronont. Onödigt kan jag tycka. Hade tänkt fira en ett-åring i kväll, men det får vara. En tvätta-allt-i-tvättkorgen-dag får det bli. Är oerhört nöjd med helgen. Både umgänge med vänner och ledig, egentid har jag fått. Och städat. Herregud det är säkert så att jag är sjuk. På riktigt. Jag har till och med frångått mina slarviga matvanor. Så om någon timme ska jag ta fram kycklingen som just nu marinerar sig i kylskåpet, grilla den i ugnen och göra en svamp- och ädelost omelett till. Lägger jag fram kläder att ha på mig till imorgon också, då är det nog lika bra att sjukanmäla mig.