Visar inlägg med etikett tänka att det funkar så bra att träna i mitt komatillstånd. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tänka att det funkar så bra att träna i mitt komatillstånd. Visa alla inlägg

onsdag 3 november 2010

Ännu en dag

Vaknar, eller ja går upp ur sängen i alla fall, irra runt lite för att förstå vad jag ska göra nu, borsta tänderna, fixa en frukostmacka att ta med till jobbet, packa träningsväskan, tankekoma. Vad ska jag göra nu? Borsta tänderna, varför är tandborsten blöt? Borstade jag tänderna nyss? Hur ser dagen ut? Lyckas formulera den frågan men jag har ingen aning om svaret. Endast en sak inbokad idag. Lunch. Måste jag alltså jobba då, det står ju inte i min kalender? Va är klockan så mycket!? Men va f-n, varför har jag inte kommit iväg ännu? Vad blir det för väder idag? Vem lyckas ha koll på sånt? Måste jag komma ihåg något mer nu innan jag går? Suckar lite, känner mig förvirrad. Nu gick en tunnelbana. Då har jag antingen fem eller nio minuter på mig. Jag hinner oavsett hur snart den kommer. Vad blir det för väder då? Ingen aning. Ok jag satsar på skor som är hela så slipper jag bli blöt om fötterna i alla fall. Undrar om min klippning verkligen blev så lyckad? Såret i handen läker bra i alla fall. Nu är jag nästan på väg.
Det kan ju verkligen bli en bra dag det här.