1 dag sedan
Visar inlägg med etikett sa jag att det är himla kul att jag bitit av en bit av min hörntand?. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett sa jag att det är himla kul att jag bitit av en bit av min hörntand?. Visa alla inlägg
torsdag 2 september 2010
Nä men inte sjutton kan det vara torsdag redan?
Jo men ta mig tusan. Ja ha, ja då är det ju snart helg. Och på fredag morgon ska jag vara på Arlanda vid 06 på morgonen. Och ja, jag är ju väldigt förtjust i att gå upp vid 4 på morgonen. Så gissa att jag ser fram emot det! Men idag ska jag glädjas åt att företaget ska presentera ett nytt försök med en jämställdhetsplan. Den förra blev ju som liksom aldrig godkänd av någon annan än av företaget. Det var ju den lilla detaljen att även facket, som representerar de anställda, skulle vara med och godkänna den. Och, det här är ju nästan lite kul, företagets representanter tyckte att facket var fåniga. Till exempel när facket tyckte att det inte går att skriva att kvinnor inte kan jobba med trädgårdsarbete och markjobb. Det kan inte skrivas i en jämställdhetsplan eller någon annanstans heller.
Något att snacka om:
sa jag att det är himla kul att jag bitit av en bit av min hörntand?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
