Visar inlägg med etikett och yngsta hade kört tvättmaskinen men jag glömde fråga om hon tänkt vika någon tvätt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett och yngsta hade kört tvättmaskinen men jag glömde fråga om hon tänkt vika någon tvätt. Visa alla inlägg

torsdag 25 november 2010

Om att komma hem

Vi var på Golden Hits ikväll. Bord bokat i salongen med 70-tals show. Och maten var fantastiskt god. Först en hummersoppa som fick mun och tunga att jubla. Sen en grillad, mjäll laxbit med någon slags friterad potatismosgegga som var supergod. Jag  vet, jag lär nog inte bli tillfrågad för någon matskrivarspalt. Och till dessert creme caramel. Men eftersom den inte alls var lika god som Stadshuskällarens så kunde jag låta bli att äta upp hela den. Och så lite vin på det. Nu har äldsta tonåringen stängt dörren till badrummet efter att jag varit där. Jag kan förstå det. Fru Venus undrar om jag inte jobbar på mitt jobb. Sist jag kände efter så konstaterade jag att jag jobbar helst inte alls.