För en tid sedan (väldigt länge sen när jag tänker efter) berömde jag en av mina arbetskamrater som jag inte träffar så ofta eftersom vi inte sitter nära varandra och sällan jobbar ihop. Från att ha haft ganska långt hår hade hon varit och klippt sig till en mycket kort frisyr. Hon var jättesnygg och väldig olik sig. Jag sa att hon var jättesnygg i den nya frisyren. Hon svarade: "Gud sånt tjat det är om min frisyr, har du inget bättre att prata om?" Jag blev helt ställd för en nanosekund men sen svarade jag; jo det har jag, och du borde fundera på hur det skulle vara om folk säger åt dig att du är ful istället. Sen gick jag, skitsur.
Den händelsen har jag inte tänkt på förrän idag, då jag träffade henne när vi båda var på väg in genom dörren. Att jag kom ihåg den idag beror på att hon gick före mig, vi hälsade och hon öppnade dörren och smet in så dörren åkte igen mitt framför mig. Häpp! Alla människor gillar inte att småprata.
1 dag sedan
