Visar inlägg med etikett imorgon måste jag komma ihåg att jag inte har något busskort och snika på bussen via bakdörrarna kan ge mig sjutton på att chauffören inte öppnar bakdörrarna då. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett imorgon måste jag komma ihåg att jag inte har något busskort och snika på bussen via bakdörrarna kan ge mig sjutton på att chauffören inte öppnar bakdörrarna då. Visa alla inlägg

tisdag 26 april 2011

Och dagen har varit?

Mycket kan sägas om den här dagen men jag kan också låta bli. Fast varför, låta bli alltså. Nä ut med det, så lyssna väldigt noga. Eller gå och lägg dig. Jag skriver ju ändå.
Jag ville inte gå till jobbet idag, inte, verkligen alls. Väl där ville jag verkligen bara gå hem. Under tiden jag väntade på gå-hem-stunden ägnade jag dagen åt att inte alls jobba. Jag gav helt enkelt ordet ineffektiv, slöhög, nä orden, ett ansikte, ja faktiskt en hel kropp.
Sen gick jag hem. Och väl hemma tvingade jag med mig mina tonåringar på en rask, nåja, promenad. Äldsta pratade oavbrutet. Så lite skavsår har jag, i öronen.
Sen har jag fixat en hel del, i tanken. Imorgon ska jag köpa lite färg, och börja måla. Leta på borsten och penseln till tapetlimmet. Nu ska jag sova. God natt.