Jag tänker att ett glas vitt vin hinner jag med innan bussen ska ta oss till flygplatsen. Just när jag fått mitt vin kommer bagagekillen och vill att jag pekar ut vårt bagage. Syfte; bara för att få dricks. Och jag som fortfarande inte har några småpengar. Suck. Och en klunk senare på vinet och försök att växla de egyptiska punden till mer drickspengar; kommer den norska representanten för Ving och berättar att vårt plan är minst två timmar försenat så vi får bli kvar på hotellet minst två timmar extra. Men åh! Då kommer jag ju att hinna dricka mer vin... och som tur är hinner vi äta innan vi åker. Yngsta tycker det är kanon och säger genast hoppfullt; "Då behöver jag inte gå i skolan imorgon?"
Hahaha! säger hennes elaka mamma, det kommer du visst att behöva göra.
1 dag sedan
