Visar inlägg med etikett det är visst dags att rensa avloppet i badrummet igen. jag tycker att det luktar skunk och skumt där.. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett det är visst dags att rensa avloppet i badrummet igen. jag tycker att det luktar skunk och skumt där.. Visa alla inlägg

måndag 20 februari 2012

Var det verkligen måndag idag?

Ett gott råd, i all enkelhet. Se den här filmen! Det är en av de bästa på länge. Men så har jag ju heller aldrig någonsin blivit besviken på en film av Ari Kaurismäki. Han är mästerlig. Och här är en recension från förra året i SvD.

Den här dagen har för övrigt varit bra. Jag har bara fått ett litet utbrott, mest inombords, på jobbet. Eller inte helt inombords, det lilla utbrottet var tillräckligt högt för att min nya chef skulle höra det. Och så fick jag medhåll. Men innan dess så kändisspottade 
jag den här fina tjejen! Tyvärr på för långt håll för att ropa. Sen kom jag på, vadå för långt håll!? Jag kan ju ropa jättehögt, när jag vill. Nästa gång det blir ett Lysande Ögonblick så ska jag ropa så det hörs på hela Kungsholmen. Får väl hoppas att det är där jag råkar springa på henne igen.

Som om inte det var nog, efter träningen när jag stod och väntade på bussen mot jobbet var det dags för nästa bloggträff! Jag kände att någon stod och tittade lite extra på mig, och när jag tittade upp så var det Malde! Tyvärr skulle vi åt olika håll så vi hann bara snabbprata. Tyvärr, igen, är jag rädd att det mest var jag som pratade.
Nu är jag i alla fall tyst, för jag har en ansiktsmask som "spricker" om jag pratar. Dessutom är jag själv nu eftersom tonåringarna gått till sin pappa. Så det är inte så många att prata med här. Och prata för mig själv det gör jag ju verkligen inte. Inte alltid i alla fall. Och inte så högt.