En banan som förrätt och så in med maten i ugnen, plocka ur diskmaskinen och äntligen maten klar. Upp med den på tallriken och slänga ner mig på stolen vid bordet och.... var f-n är maten? Den stod kvar vid spisen. Hm, hunger slår ut vitala delar som min tankeförmåga, den lilla som finns kvar. In med maten i den vidöppna munnen och tjoho och hejsan så hemskt varmt det var! Nu känns det som om halva gommen är bortbränd. Men nu är jag i alla fall mätt. Den där biten tårta och en dubbel espresso kanske skulle lindra gomsmärtan.
Uppdatering 17.33: Kall tårta och en lagom varm espresso är perfekt medicin mot brända gommar. Och gjorde verkligen gott för själen. Nu blir det soffan resten av kvällen och som sällskap, tvättmaskinens ihärdiga jobbande.
