1 dag sedan
Visar inlägg med etikett Trött. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Trött. Visa alla inlägg
söndag 19 maj 2013
tisdag 1 mars 2011
Äh nu skiter vi i det här.
Fast jag måste vänta med sömnen. Ikväll väntar jag på yngsta som är hemma hos en kompis och ser film och äter godis. Jag tror inte jag orkar många fler dagar kvällar med sportlov nu.
tisdag 19 maj 2009
Varför i hela fridens dar är jag fortfarande uppe?
Hur gör andra som kommer i säng när de säger att de ska det? Visserligen gick äldsta tonåringen till sitt rum bara för en, hm trekvart sen, men ändå jag borde ligga och sova nu.
Har suttit med yngsta tonåringen och matteläxa ikväll. Helt värdelös, jag alltså, Tur att den äldsta kom och lärde oss andra hur det ska vara. Jag minns när den minsta var ca 5-6 år och så gärna ville kunna räkna matte som sitt syskon. En gång vid matbordet blev den äldsta arg på minstingen och sa högt och irriterat och med rejält eftertryck:
- Du fattar ju noll, komma noll, komma noll!
Varpå minstingen anade en lektion och svarade glatt:
- Vad blir det?
Har suttit med yngsta tonåringen och matteläxa ikväll. Helt värdelös, jag alltså, Tur att den äldsta kom och lärde oss andra hur det ska vara. Jag minns när den minsta var ca 5-6 år och så gärna ville kunna räkna matte som sitt syskon. En gång vid matbordet blev den äldsta arg på minstingen och sa högt och irriterat och med rejält eftertryck:
- Du fattar ju noll, komma noll, komma noll!
Varpå minstingen anade en lektion och svarade glatt:
- Vad blir det?
onsdag 15 april 2009
Nu vet jag
vart mina ord tagit vägen, eller snarare varför jag inga har idag. Jag har inte vaknat ännu. Det känns som om klockan fortfarande är 04.27 och jag är mer död än levande.
Imorgon åker jag till Norrköping över dagen, men jag tror inte det har något med ovanstående att göra.
Imorgon åker jag till Norrköping över dagen, men jag tror inte det har något med ovanstående att göra.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
