Det känns nästan fantastiskt att få ett namn på ett av de mest irriterande beteende jag stött på hos mina medmänniskor. "Jämföraren"*. Han eller hon som till svar på allt någon annan sett eller upplevt genast börjar en mening med orden: "När jag ..." och sen följer en lång harang om något som redan är upplevt, har setts, var absolut bättre förr eller är fullständigt ointressant för att Jämföraren inte gillade det. DN presenterar en serie sommartyper, där jämföraren är en i raden. Jag ogillar jämföraren väldigt mycket. Jag ogillar alla som förminskar sina medmänniskor.
*DN, Namn och Nytt, 20 juli.
1 dag sedan
