Visar inlägg med etikett En lyckad måltid. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett En lyckad måltid. Visa alla inlägg

söndag 8 november 2009

Ior är en muntergök vid jämförelse

Pajen hade inte stelnat när jag tänkte ta ut den. Hur jag märkte det? Började med att bränna handen mot ugnsväggen, välta pajformen bara liiiite, tillräckligt för att smeten skulle kunna fylla ugnen, nedre ugnen och golvet neranför spisen. Torka upp. Bränna mig en gång till när jag ställer in den. Få in pajen till slut. Hälla det varma smöret i stekpannan över min högerhand och spis/golv. Torka igen.

Nu är i alla fall omeletten klar.

Sa jag att jag hade lagt in rödvinet i kylen! Trodde det var vitt vin.