Visar inlägg med etikett Champagne. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Champagne. Visa alla inlägg

torsdag 29 mars 2012

Vi pratar

Mest med varandra. Jag kan ha sagt det förr, men säger det igen. ALLA borde ha en Sus. ALLA! Och vi har ätit en jättegod Caesarsallad. Jo vin också. Nu ska vi till fina Kristina på Tous, Stureplan.
Published with Blogger-droid v1.7.3

onsdag 5 augusti 2009

Nu sticker jag

Camping med kära vännen och tonåringarna i fyra dagar. Åland, och närmare bestämt Kärringsund. Så vi tar Eckerölinjen från Grisslehamn, som kom med posten. Den helt obegripliga slogan de valt. Eller så är det så lokalt att bara de som kommer därifrån vet vad det betyder.

Men camping betyder för mig att ingen dator kommer i min närhet, inget bloggande tills vi är hemma igen på söndag. Så nu blir det bara vin, sol och god GI-mat för hela slanten. Tror nog att vi kan få till lite champagne också.

Have fun och må bra!

lördag 13 juni 2009

Allergi

Någon form av allergi har jag fått. Benen, armarna, magen och del av ryggen är helt full av knottriga små blämmor som påminner om vattkoppor. Men det har jag ju haft när jag var liten, typ 9, 13 år sådär. Kan jag vara allergisk mot rödvin?

Men det var inte alls det jag skulle skriva om. Nä, Diplom till Mofsan! Rosa champagne minsann. Lär och ta efter!

tisdag 19 maj 2009

Nu blir det förhandling

Har de tur, företaget jag jobbar på alltså, så är det sista förhandlingsdagen idag. Om våra löner, jag sitter med för min godhet och skönhets skull. Och för att jag för talan. Du vet, medlemmarnas talan. Och företagets representant och jag formligen "äääälskar" varandra. Eller hur! Skulle inte tro det, han, för det är en han, har slutat hälsa på mig för ett år sedan.

Men kul är det, och bra går det. Får se om vi får anledning att korka upp champagnen efteråt.

tisdag 14 april 2009

Äntligen!

Här är killarna som förstått vad som är viktigt här i världen. Kolla länken här: Mer bubbel åt folket!
*Höjer glaset*