Visar inlägg med etikett Bajen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bajen. Visa alla inlägg

onsdag 24 oktober 2012

Värt att vänta på

Nu kan vintern komma!

lördag 4 juli 2009

Bajen, bärs och stormbyar

Bajen vann! Hurra. Sonen lättat och glad. Och då blir jag automatiskt det, så funkar jag, enkelt. Matchen fick en spännande mitt, plötsligt vräkte regnet ner, några avlägsna blixtar, men ingen åska, och stormbyar som slet loss och blåste iväg sidoskydden. Vi tog skydd under tak.

Har latmasken som ett ok på axlarna, något annat kan det inte vara, stel är jag och ont har jag. Kan ha varit för mycket vin i går och för lite sömn. Spelar inte någon roll, kan lägga mig på spikmattan. Nu ska kommisarie Morse få roa mig en stund.

torsdag 23 april 2009

Kallt nu ja! Men inte sen.

Det är kallt som attan att sitta ute och se fotboll en sån här kväll. Även om den var/är vacker. Och inte gick det som det skulle heller, Bajen var alldeles för ineffektiva. Men sonen tar det med ganska mycket ro i alla fall.
Fotbollshuliganerna i Bajen tände eld på något och slogs inbördes. Hål i huvudet får en speciell innebörd. Tvekar trots att tonåringarna är kloka, att ta med dem på matcher. Jag blir arg över slagsmålen och det oerhört apaktiga beteende och neantertalet = gutturala läten. Eller som dottern sa; "kul, jag följer gärna med nästa hemmamatch, men nästan alla låter ju som om de är idioter. Bara en massa öh, öh, öh"

Men imorgon är det fredag! Ska kanske göra en lammstek eller försöka klura ut hur Mofs kyckling hon åt i onsdags skulle kunna göras hemma hos mig. Och ja just det, jag ska ge er mitt recept på Cheescake också. Kommer i helgen senast.
Slafen sie gut!