fredag 17 juli 2015

Sju minuter

Det kanske inte framgår så tydligt i bloggen eftersom jag inte bloggar så frekvent, jag har semester. I år reser jag bara korta turer i landet, och målar god väns friggebod. När andan och vädret samspelar. Däremellan dricker jag, så klart, lite bubbel på balkongen med goda vänner. Egentligen är det nästan som vanligt bortsett att det inte finns några som helst rutiner. Eller måsten. 
Jag har också anammat en utmaning. Sitta på huk en gång om dagen i 15 minuter, hälarna i backen. Igår provade jag för första gången. Drygt fem minuter lyckades jag. Idag, sju minuter. Det svåra är inte direkt att sitta på huk. 
Det svåra är att ta sig upp i stående ställning. Hittills har jag valt metoden välta omkull. Mitt mål är att obehindrat resa mig upp.
Avslutningsvis en sommarbild.
Strax efter att fotot tagits fick jag förmånen att känna hur det känns när blixten slår ner i en sommarstugas åskledare. Det går inte obemärkt förbi.

2 kommentarer:

Morelia sa...

Spännande utmaning! Är det en träningsgrej, typ som plankanutmaning? Eller för kul? *nyfiken*

DDT sa...

15 minuter? Det låter helt sjukt länge. Jag tror att jag skulle få kramp efter 3 minuter. Och att välta måste ju bara vara den enda möjliga vägen ur denna ställning. Men jag gissar att det är en vanesak.