söndag 4 maj 2014

Just när du trodde det var över

Men nä du, så lätt kommer du inte undan mig och mitt envisa bloggande. Idag har jag till exempel lärt mig hur man packar smart när man ska campa; man tar med sig en dunk av sitt favvovin, när dunken är slut blåser man upp påsen och voila! En perfekt kudde, och du lär vara rejält trött. 
Annars då? Alla årstider for förbi som en slags resumé över tillvaron. Sol, regn, hagel och snö. Hade jag varit lite snabbare kunde jag firat alla högtider på en och samma gång. Effektivt och billigt. Ska tänka på det nästa gång. Vad har du gjort idag?


5 kommentarer:

tigerliljan sa...

Har inte kampat sen bib kom. Kanske dags att börja?

Malde sa...

Gjort matsedel, handlat, lagat mat, vattnat blommor och stickat. Ska snart sova, hoppas jag.

God natt

Anonym sa...

Ja, tänk att det kom lite snö igen... Annars varit på bio och sett Bamse och tjuvstaden. Bättre, otäckare och sorgligare än jag trott var möjligt för en bamsefilm. Samt läst bok i soffan med en kopp te.

Anonym sa...

Här i norrort slapp vi haglet, men annars så fick vi nog vår beskärda del av årstidsvariation.

Packat böcker. Någon aning om hur mycket böcker det ryms i 3,5 fullhöjdsBilly med extrahylla ;-)

Grillat. Packat lite annat. Kollat gympa. Och så har jag nog vilat lite. Man måste ju helga söndagen.

Singelmamman sa...

Tigerliljan: Campa är är fantastiskt kul, med eller utan bib. :-)

Malde: Oj vad du hann med mycket.

Tantaugustas: Bamse, det var länge sen.

Ett stenkast: Om jag vet hur mycket böcker som ryms! Jag har hela källaren full. :-) Helga söndagen är viktigt.