torsdag 23 maj 2013

Förvirrad

Fick helt plötsligt för mig att det var måndag idag. Fråga mig inte varför. Gick en stund på stadens gator på morgonen, på väg till ett möte. Det är något visst att traska i stan innan butikerna slagit upp sina dörrar. Det är ett lugnare tempo. 
Den här förvirrade dagen ska jag försöka packa ner mina kontorspapper så att jag på måndag hittar allt som jag behöver för att kunna börja jobba direkt. Tänker att jag är ju så himla bra på sånt. Packa alltså. Jo då...

Den här lampan, och några till, hänger i Folkets Hus i Stockholm. Jag tror att den lampan skulle passa lika bra hos mig.


5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Ja, håller med om morgonen. Så här i försommartider är det underbart. Så snackar folk om naturen liksom!

Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, innerstadsgator på sommaren innan alla vaknat upp, det är helt magiskt och ibland om man har tur har någon spolat en bit av trottoaren och jag älskar det!

Måndag. Hm, förvirrande. Jag drömde att vi hade obegränsat på kontot....när det i själva verket rörde sig om 923 kr......ridå!

Osloskånskan sa...

Och Maken väckte mig igår kl 06 med ett "ska du inte på jobb idag?"
Jag är ALLTID ledig på onsdagar, suck.

Småländskan sa...

Låter så skönt!
Och ja, värmen är här!

Livet just nu sa...

Herregud, vem kan hålla reda på dagarnas namn? Jag är helt vilse i pannkakan Alla dessa helger hit och dit, vem kan ha koll?
Kan vi inte bara strunta i namnen? Kalla alla dagar fredag för att det är trevligare och skita i måndagarna?