lördag 10 december 2011

Det finns hopp för trötta ögon, sägs det

Och jag hoppas verkligen att jag kan ge min tonårsdotter den hjälpen, det hoppet. Hon har jobbat så hårt med skola, läxor och prov att det syns under ögonen. Kanske inte hela världen, men det är ju nu hon ska få betyg som betyder något, som ger henne själv möjligheten att välja vad hon vill göra åren efter skolan. Därför tänkte jag tävla, hos denna Anna. Som säger att hon har hjälp för just trötta ögon.

Nu ska jag hasa mig in i duschen och göra mig klar för nästa pass, också en sorts träning. Julbord, uppe på Fåfängan. Kanske stans vackraste utsikt. Och jag hoppas att det varken snöar, regnar eller blir minusgrader, för jag tänkte ha mina opraktiska men supersnygga stövletter med klack som inte klarar annat än plant, torrt underlag.

10 kommentarer:

maria sa...

Hoppas du får en fina advent :)
Kramar

Fru Venus sa...

Du har ett delat pris hos mig :D

Gafflan sa...

Ambitiösa barn är bra men som betygsättningen är just nu får dom slita så in i baljan för att få ett A. MVG var mycket lättare att få. Hoppas hon kan slappna av nu när terminsbetygen ska snart sättas.
Kram

Tankar vid midnatt sa...

Tack för dina värmande ord!!!

Singelmamman sa...

Maria: Tusen tack! Jag har haft en fin advent så här långt.

Fru Venus: Va? Men oj då måste jag genast kolla vad jag missat!

Gafflan: Ja, men det är så tufft här i Sthlm mellan alla skolor att ungdomarna blir helt bortkollrade och inte vet vilken skola de ska välja.

Tankar: Kram till dig! Allt annat känns futtigt att säga.

Ellen sa...

Alltså jag har ett ord till storbanker- far till skogs. Och stanna där.
Jag har en kund på jobbet, en liten bank på landsbygden, som är fantastisk. Dom måste visserligen följa lagar och förordningar för banker men har inga bonusar och så.
Det är en fin liten bank.
Jag funderar på att lägga allt mitt där. Känns finare. På nåt vis.

I övrigt- hur var julbordet?
Och hur skötte sig skorna?

Kramkram
novELLEN

oumberligating sa...

Härligt med lite "snö" på din blogg!
I verkliga livet är det just nu en riktig bristvara, kanske det som skulle bhövas för mig så den riktiga "julstämningen" infinner sig! (ler)
Ha en fin 3:e Advent!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Singelmamman sa...

Ellen: Mina föräldrar har haft sitt lån på en liten landsortsbank, de har funkat finfint! Jo skorna funkade bra, och julbordet var bitvis ok. KRAM!

OumbärligaPeter: Jag försöker och försöker få till julstämningen, men det vill sig inte riktigt, ännu. KRAM!

The Queen of fucking Everything sa...

Och bästaste Tonårsdottern vann med! Stort grattis- jag är av naturen en missunnsam varelse, men är det nån jag gärna ser mig själv brädad av i en tävling så är det familjen Singelmamma=) Stor kram, och hoppas vi får till en Bollywood i nån stad nån gång.

Singelmamman sa...

The Queen: Ja, tonårsdottern kommer att bli väldigt glad. Och jag är dte också. Missunnsam är jag också av och till. Visst måste vi väl ses!