onsdag 26 augusti 2009

Jag tror inte att det är sant

Att svära är ju inte någon idé. Tjänar inte något till, dessutom har jag inte så många svordomar att ta till.
Var alltså tvungen att ringa ComHem idag igen. Internet har inte funkat på hela dagen. Får prata med en ung tjej som kan konstatera att IP-nummer och Internet funkar och är rätt inkopplat. Men! Men! Så många men, det som kan, observera, kan störa är min trådlösa router. Och den minsann, har inte ComHem något ansvar för. Jag har berättat om det förut, ComHem har skickat ut en trådlös router som en gåva till oss kunder. Men det är företaget som levererar routern som ansvarar och ska fixa dagens problem.

Den till att börja med trevliga tjejen, blir mindre trevlig, för att inte säga otrevlig, när jag försöker påtala att det är märkligt att de inte informerar om att routern kan vara problemet. Då svarar tjejen:
- Men det är ju känt att det är så!

Va, så bara för att jag har Internet, en dator och en blogg så är jag tekniker också. Jag blev så arg, men lyckade som ett under behärska min ilska. Men när tjejen började argumentera emot blev jag så arg. Talade till henne som ett till ett barn och sa att jag förväntar mig inte att hon ska ta till sig kritiken men jag förväntar mig att inte bli avbruten utan att hon faktiskt för vidare mina synpunkter som kund.

Jag vet inte vem av oss som hade mest frost i talet eller vem som försökte lägga på luren först. Men jag är säker på att jag aldrig mer kommer anlita ComHem för någonting.

12 kommentarer:

  1. *lägger huvudet på sned och säger med leeen stämma*
    Lilla Gumman, detta hade jag kunnat tala om för dig innan. Jag har haft ComHem och råkat ut för samma sak.
    Kasta ut skiten och byt till Telia-jag har inte haft ett problem med nätet sedan dess

    SvaraRadera
  2. Kära mofsi! Börjar tyvärr tvivla på Telia också. Men lovar att vara open minded och släppa in dem med öppna armar.

    SvaraRadera
  3. Är också Comhem-kund. Men du kan hälsa dem att om de inte fixar detta NU, så är de två kunder kortare. Bara så de vet... ;)

    SvaraRadera
  4. Fina Anna: De fixar inte detta, det är inte deras problem/vara. Och jag är ju bara en kund. Nu har de losat en till kund, bra!

    SvaraRadera
  5. Det där med att det inte hjälper att svära har du fått om bakfoten. *påpekar*

    SvaraRadera
  6. Comhem är kända för att vara kass. Dessvärre är det inte helt ovanligt att de andra leverantörerna inte heller är så bra. Det blir lätt "ur askan i elden".

    SvaraRadera
  7. Nilla: Su hE HWLR EÄRR, Jf (ops, jag slant visst på tangenterna) Det ska stå: Nilla: du har så rätt! Bättring lovas och svordomar ska levereras.

    Maj: Känner på mig att du kommer få rätt. Får väl börja i branschen själv. "Hederliga Singelmammans bredband"

    SvaraRadera
  8. Singelmammans smala bh-band låter som ett bättre namn!

    SvaraRadera
  9. Usch! Jag blir arg bara jag läser ditt inlägg. Jag vet inte hur många gånger jag har fört liknande samtal. Säkert alldeles för många för att det ska vara bra för hälsan.
    Svär! Det hjälper i alla fall lite.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Maj: Hm, det tål att tänkas på.

    Segsliten: Jag lovar, jag ska svära offentligt nästa gång. Här alltså. Kram!!

    SvaraRadera
  11. Jaha, turligt för mej som har Telia. Funkar bra och så skickar den mer grejer än jag sak ha. Så nu har jag två digtalboxar extra och ett modem extra. Bra att ha som reserv :-)
    Kul att höra att jag har inspirerat!! Och att du har fått så positiva effekter.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Garlica: Ja jag håller alla tummar för att Telia sköter sig bättre.
    Kram

    SvaraRadera

Sagt är sagt, så det så! Vill du hellre skriva ner det så gör det här.