torsdag 3 januari 2013

Mamma med rätt att freaka ut

Det blir väl så, med en ostrukturerad och tämligen oinspirerande dag. Att jag kommer hem och får tokspel på tonåringarna. Och nästan somnar på sängen. Tur att sonen väckte mig genom att tala om att maten var klar.
Nu över till något helt annat. Lånade mammas bil ikväll, och två gånger när jag stod vid rödljus och väntade började det lukta väldigt mycket rök i bilen. Bör man jag mamma göra något åt det?

Ett leende säger mer än tusen ord

Om du möter flera leende personer på morgonen bör du kanske kolla om till exempel din gylf är ordentligt stängd.
Hälsningar
det-är-självklart-inte-mig-det-handlar-om

Nä men vad säger ni?

Torsdag idag. Ja så mycket mer kan jag nog inte säga ännu. Jag återkommer.

onsdag 2 januari 2013

Offentlig konst

På några tunnelbanestationer har någon/några ägnat sig åt att sätta mosaik på en del papperskorgar. Jag tycker det är fint.

Som jag ser på det

Flera bloggare har gjort den här listan. Jag läste den hos Spader Madame.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Nä (eller jo på grund av operation och sjukdom var jag med om saker jag aldrig varit med om tidigare)  
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen nära vän, men flera arbetskamrater.
Dog någon som stod dig nära?
Ja
Vilka länder besökte du?
Finland och Italien
Är det något du saknat 2012 som du vill ha 2013?
Nä inte direkt, men lite mer pengar och djävlar anamma skulle inte vara fel.
Vilket/vilka datum från 2012 kommer du alltid att minnas?
26 juni, 5 juli, 19 augusti, 14 september och 11 oktober.
Vad var din största framgång 2012?
Inget speciellt.
Största misstaget?
Att släppa in en del människor för nära. Människor som missbrukar vänskap.
Bästa köpet?
Min och tonåringarnas resa till Italien och en svart klänning från H&M.
Vad spenderade du mest pengar på?
Tonåringarna, mat och nöjen.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina tonåringar gör mig alltid glad! Och att cancern inte spridit sig.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Darins tolkning av Olle Ljungströms En apa som liknar dig.
Var du gladare eller ledsnare 2012 än tidigare år?
Ungefär som andra år, men tröttare.
Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Funderat och oroat mig.
Blev du kär under året?
Nej
Favoritprogram på tv?
Antikrundan

Bästa boken du läste under året?
Lyssnade på En man som heter Ove, Fredrik Backman, en av de bästa jag läst över huvud taget!
Största musikaliska upptäckten?
Min dotters Spotifylista!
Något du önskade dig och fick?
Ja.
Något du önskade dig och inte fick?
Ja.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade ett cocktailparty som var väldigt roligt!
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, slippa människor som inte ser andra människor som medmänniskor utan som spelpjäser.
Vad fick dig att må bra?
Alltid mina tonåringar och mina vänner 

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen
Vem saknade du?
Vänner som inte längre finns bland oss och mormor.

De bästa nya människorna du träffade?
Återigen ett år med nya vänner via bloggsfären. Och närmare vänskap med "nygamla" arbetskamrater.

Mest stolt över?
Tonåringarna! Men också över mig själv.

Högsta önskan just nu?
Att nära och kära får vara friska. Och en bättre ekonomi.

tisdag 1 januari 2013

Sicket mörker det är ute

Redan eftermiddag! Undrar vart förmiddagen tog vägen? Jag har ägnat stunden fram till nu med att grisa ner i köket å det grövsta. Och hunnit ställa allt i ordning igen. Bakade mig lite pizzasnurror. De är så goda och enkla att göra och perfekta att ha på buffébord. Förbereder just nu ett sånt bord. Eller ja, inte direkt så där att jag ställer allt i ordning, utan mer strukturera mig i tanken och planera för att slippa jäkta i sista stund. Synd bara att just jäkta-i-sista-stund är så mycket mer jag. Hur som helst. Buffén ska vara klar den 5 januari. Och då vill jag också ha mer än bara pizzasnurror på bordet.
Vilket är ditt bästa bidrag till buffébordet?

Hipp hipp hurra och grattis på din födelsedag!

Fina, roliga, varmhjärtade, bitska och alldeles fantastiska vän Gafflan fyller år idag. Ett jättestort GRATTIS till dig.